tisdag 8 september 2009

Förberedelser

Då är jag inne på min andra dag med ledigt inför förlossningen. Passade på att starta att ta det lite lugnt och ladda med en brakförkylning som kom som ett brev på posten i lördags kväll. Har ingen hög feber så jag har friskrivit mig själv från influensa. Men trots förkylning har jag lyckats sy och sticka lite. Av det här läckra elefanttyget har jag sytt en åkpåse.


Så här blev den. Är riktigt nöjd. Den är fodrad med ett vitt fleecetyg. Jag påbörjade åkpåsen när min syster skulle ha sitt första barn... Han är nu 3,5 år men så hittade jag den påbörjade fleecepåsen och använde den som foder till mina elefanter. Jag har sytt den så att den är vändbar men tror inte att det blir aktuellt.


Dom här sockorna till Elvis stickade jag efter ett mönster från drops. Kanske dom blir bättre på men storleken känns helt tokig. Längtar till Elvis kommer ut så att jag kan ha något att relatera till när jag syr och stickar.

Och så till sist så har jag blivit stolt ägare av en ipod (så att jag kan ta med mig all min musik till förlossningen och BB....) och då var jag ju tvungen att sy ett fodral till den så jag inte repar den. Estrid Ericssons elefanter kommer igen här. Jag har några små stuvar kvar som jag håller hårt på, jag älskar det tyget!!!!



I morgon tror jag att jag ska påbörja att sy en skötväska och kanske kika lite på dregglisar som jag sett att många sytt.

4 kommentarer:

LADY JEN sa...

Hej vännen.
Fina saker du har gjort. Trist med förkyldning... har fått en jag också, har ingen röst. Men jag slår dig en signal när det blivit lite bättre, förhoppningsvis imorgon. Är nyfiken på hur det är med dig så jag kan nog inte vänta längre ;-)

Anonym sa...

Hej! Nu börjar det bli dags för Elvis att komma ut snart va! Fina saker du gör.. verkar som man har mycket tid över när man väntar barn =) Kram!

annimade sa...

Hej tjejer,
ja tid över blir det när man har en stor mage och ett tungt huvud och näsa, kan glömma allt vad fysisk aktivitet är, så landen och huset får vänta och hundarna får roa sig själva i trädgården.
Vi hörs!!
Kram kram

Sara K sa...

Efter att ha gjort min dagliga (ja, jag kollar faktiskt nästan varje dag...) koll på min absoluta favorit blogg i hela världen måste jag säga att jag är så imponerad av Dig vännen!! Vilka fina saker du skapar. Fantastiskt. Stort lycka till inför "Den stora dagen" och den kommande tiden. kom ihåg att även om det stundtals kan kännas tufft är det underbart... Stay cool ;)
Många kramar Saris